11 טיפים לבחירת יועץ תקשורת

שוקלים לעבוד עם יועץ תקשורת, אבל מתלבטים כיצד לבחור את האדם או החברה המתאימה לכם ביותר? מקימים חברה חדשה ורוצים שקהלי היעד שלכם יידעו עליכם? משיקים מוצר חדש? רוצים להעלות נושא מסויים לסדר היום התקשורתי? אפשר לנסות לעשות את זה לבד, אבל כפי שאנחנו לא הולכים לבית המשפט ללא עורך דין,  או נעזרים ברופא בעת טיפול בבריאותנו, כך מומלץ להיעזר ביועץ תקשורת כששוקלים עבודה בזירה התקשורתית.

במהלך העשורים האחרונים עם התמקצעות תחום יעוץ התקשורת והתרחבות המדיה, גדל מספר יועצי התקשורת ומגוון ההתמחויות שלהם. בבואנו לבחור יועץ תקשורת עלינו ראשית למפות את הצרכים שלנו ואח"כ לנסות להבין מיהו יועץ התקשורת הניצב בפנינו, מהן ההתמחויות שלו וכיצד הוא יכול ויודע לסייע לנו בהשגת מטרותינו.

לרוב אנחנו מגיעים ליועץ התקשורת באמצעות המלצות של בעלי ניסיון עבודה מקצועי איתו, או בעקבות חיפוש ברשת ועיון באתרים של יועצי תקשורת, בעמודי הפייסבוק והלינקדאין שלהם.

לפני שמקבלים החלטה, יש לשאול את השאלות הבאות?

  1. שאלה ראשונה שעלינו לשאול את עצמנו לפני הכל : מהי המטרה שאנו רוצים להשיג? הגדרת המטרה תסייע בבחירת יועץ התקשורת ובהמשך גם בהשגת אפקטיביות גבוהה מעבודתו.
  2. מהם הכישורים והמומחיות שלהם אתם מצפים מיועץ התקשורת?
  3. בררו האם הוא מכיר את תחום הפעילות שלכם? את המתחרים? את סביבת הפעילות?
  4. חפשו המלצות. האם מישהו שאתם מכירים נעזר בשירותיו? נסו לשמוע מה אומרים על היועץ. לדעתי, בין ההיבטים החשובים ניצבים: מקצועיות והבנת החומר, יצירתיות, יוזמה מתמדת ודביקות במטרה. וכן, גם חשוב שתהיה כימיה אישית ושהעבודה המשותפת תהיה נעימה.
  5. לימדו להכיר את עבודתו של היועץ. היכנסו לאתר החברה, עמודי הפייסבוק והלינקדאין וראו אם עסק בעבר בנושאים ובעולמות תוכן דומים לנושא בו אתם עוסקים
  6. היפגשו עם כמה יועצים נבחרים מבין אלו שבחנתם. נסו להתרשם מהידע של יועץ התקשורת ומהמידה בה הוא מבין את מטרותיכם ומזדהה איתן
  7. בחנו האם היועץ מבין את הצרכים ואת העסק שלכם – האם הצעותיו מתאימות לDNA של החברה? לאופי שלכם? אחד האמצעים להשגת תשומת לב תקשורתית הוא יצירת פרובוקציה, אבל זה לא מתאים לכל אחד. האם זה מתאים לכם? אמצעים נוספים הם ייזום ארועים, כנסים, סקרים וכיוב' – לאלו יש עלויות. במידה שאין לך אפשרות כלכלית לממן פעילויות אלה, יש לוודא עם יועץ התקשורת האם ניתן ליצור אפקט תקשורתי גם באמצעים אחרים, המתאימים למשאבי הארגון.
  8. בררו מהו תחום המומחיות של היועץ? חשוב לוודא שהיועץ מבין את התחום בו החברה פועלת. כך למשל, אם היועץ מתמחה בתחום הצרכנות והמסעדות ואילו החברה שלכם פועלת בשוק ההון, לא בטוח שהוא מתאים, ויש לוודא שיש לו את היכולות, הידע והניסיון בעבודה בתחום זה.
  9. מי הלקוחות האחרים שלו כיום ? בעבר? מאוד יעזור לשמוע עם אילו לקוחות הוא עבד ועובד כיום. יש מקום לבקש לשמוע על תיקים אחרים בהם הוא טיפל וכיצד התמודד עם אתגרים דומים לאתגרים עמם אתם מתמודדים.
  10. האם יש בינינו כימיה? אם אין כימיה, אין טעם להתקדם. חשוב שתהיה הבנה הדדית, שיח נעים ומוכנות של הצדדים לתת אמון זה בזה. ללא כימיה ואמון הדדי, זה לא יילך. יועץ התקשורת הוא איש אמון, עליכם לחוש בנוח לספר לו את הסודות הכמוסים ביותר של הארגון, לשתף בתכניותיכם ולהישען עליו בעת משבר. אם אינכם חשים שהיועץ הוא האדם לכך, המשיכו לחפש.
  11. מי נותן את השירות? כשמדובר במשרד גדול, הגיוני שראש המשרד אינו נותן את השירות אלא נעזר במנהלי תיקים שכירים. חשוב לברר מי יהיה נותן השירות, ולפגוש גם אותו לפני סגירה על עבודה משותפת ולהתרשם מיכולותיו, הכימיה האישית וכיוב'.
,
פוסט קודם
מה עושה יועץ התקשורת בארגון ?
הפוסט הבא
המדריך להופעה אפקטיבית בזום: איך תיראו טוב בראיון וידאו

פוסטים קשורים

Leave a comment?:

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט